Retourneren?

Wij doen er alles aan om u een perfect product te leveren. Bent u desondanks niet tevreden met (een deel van) uw bestelling, dan kunt u deze artikelen binnen 14 werkdagen na ontvangst van de bestelling retourneren.

Tijdens de 14 dagen bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen of passen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen. Wilt u een product retourneren? Maak dan gebruik van bijgevoegd retour formulier. Maar u kunt ook zelf een brief of e-mail schrijven, waarin u aangeeft van de koop af te zien. Binnen 14 dagen nadat u aan ons hebt laten weten dat u van de koop afziet moet het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Dit kan per (pakket)post maar u kunt het ook zelf naar onze winkel terugbrengen. U krijgt het volledige orderbedrag gecrediteerd nadat totdat wij het product daadwerkelijk ontvangen hebben, of u bewijs heeft geleverd dat u het product hebt teruggestuurd. Alleen de verzendkosten zijn voor uw eigen rekening.


Uitzonderingen retourneren

Er wordt niet teruggenomen als:

  • het product niet in originele staat is.
  • de originele verpakking stuk of manco is.
  • kleding gedragen en/of gewassen is en artikelen zichtbaar gebruikt zijn.
  • u zelf heeft getracht een gebrek te herstellen.
  • u de gebruiksinstructies niet heeft opgevolgd.


Wij verzoeken u het het retour formulier zo compleet mogelijk ingevuld bij de retourzending te voegen, u mag echter ook een ondubbelzinnige verklaring per post of email toevoegen aan de retourzending.

  1. Geef op het retour formulier aan om welk(e) product(en) het gaat
  2. Het product dient binnen 14 dagen na herroepingsdatum bij ons binnen te zijn. 
  3. Wanneer de datum van herroeping niet door is gegeven, dan is automatisch de datum van levering van het product de herroepingsdatum


Het retourformulier vindt u bij de zending en/of bij de email met de factuur van uw bestelling.


Alle bovenstaande stappen uitgevoerd? Dan kunt u het pakket versturen naar het onderstaand adres:

van Wijk Fiets en Onderhoud

o.v.v. uw ordernummer

Willemsparkweg 181H

1071HA Amsterdam


Heeft u twijfels of alles wel goed gaat? Bel ons gerust, daar zijn we voor. Bel 020 662 23 80 of mail naar info@fietsenonderhoud.nl


U wilt het ontvangen product ruilen voor een ander product?

Het verkeerde product gekocht? Of voldoet het niet aan de verwachting en wilt u toch een andere? Dat kan natuurlijk gebeuren, ook dat is geen enkel probleem. In dat geval is ons advies om sowieso even contact op te nemen.

Het snelste is om de bovenstaande retour procedure te volgen en het product dat u wilt hebben als een nieuwe bestelling via de website te bestellen. Uiteraard begrijpen wij het ook wanneer u toch liever eerst uw geld terug wilt hebben voordat u het nieuwe product besteld. In dat geval, raden wij aan om het even via de mail of telefonisch door te geven dat je het product retour gaat sturen en daarvoor wel een ander product wilt hebben, in dat geval houden onze medewerkers het even iets strakker in de gaten, zodat wij het terugbetalen sneller zullen afhandelen en je direct op de hoogte brengen dat wij het product retour hebben ontvangen en de retour betaling is uitgevoerd.


Mijn product is stuk, zit er nog garantie op?

Het is natuurlijk nooit de bedoeling dat u een product koopt dat stuk gaat, u mag verwachten dat het product dat u bij ons koopt naar alle redelijke verwachting doet wat het moet doen. Mocht het product toch kapot gaan, dan zullen wij u zeker helpen om het op te lossen. Wij hebben heel veel producten, er zijn dan ook verschillende garantie termijnen op de verschillende producten. Uiteraard geldt altijd de wettelijk bepaalde garanties, daarnaast gelden de fabrieksgaranties op al onze producten.


Heeft u een klacht?

Gelukkig gebeurd het vrijwel nooit, maar omdat ook alle mensen die werken aan het goed afhandelen van uw bestelling kan er natuurlijk wel eens iets mis gaan. Daarnaast kan het onverhoopt ook gebeuren dat een product defect of beschadigd is bij aankomst. Geen reden tot paniek, want wij hebben service hoog in het vaandel staan. Wij lossen eventuele problemen en klachten graag zo snel mogelijk op, een tevreden klant telt immers voor twee.

Heeft u een klacht, dan verzoeken wij u deze te e-mailen naar info@fietsenonderhoud.nl

U zult binnen 24 uur een antwoord krijgen en indien mogelijk bieden wij natuurlijk ook meteen een passende oplossing.

Telefonische klachten zullen wij indien mogelijk direct afhandelen, maar wanneer het niet direct mogelijk blijkt om het probleem op te lossen dan verzoeken wij u toch om de klacht nog even te mailen.